سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

دهه فاطمیه

دهه فاطمیه

توی ایام دهه فاطمیه درزاب حال و هوای خاصی داشت میشد به راحتی این موضوع رو در حضور مردم در مسجد مشاهده کرد. روز چهارشنبه تعدادی از خیران روستا خرجی این روز رو متقبل شده از مردم پذیرایی کردن. وقتی وارد حسینیه میشدی در صف آخر نگاهت میافتاد به سه نفر از روحانی های روستا که به لحاظ داشتن لباس روحانیت ، هر فرد در ابتدای ورود نگاهش به اونها میافتاد. توی آشپزخانه میشد آقای قیصری و دیگر دوستان را مشاهده کرد که تلاش میکردن به بهترین شکل و به سرعت غذا رو به دست مردم برسونن. میشد در این بین غرغرهای محمود قیصری رو شنید. اگه کمی گوش میدادی صدای همهمه ای رو از پشت درب دیگر حسینیه میشنیدی که مربوط به تعداد زیادی از خانمها بود که مثل همیشه جلوی درب صف کشیده بودن و منتظر ورود.

در هر حال این قضیه بهانه ای شد برای اینکه تعدادی از دوستان رو ملاقات کنیم . 




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 10:50 عصر

امروز پنج شنبه 31/1/91

شاید باورتان نشه الان حدود دو،سه روزی است که هوای درزاب حسابی بارونی است. امروز در شهرستان گناباد بارون فراوانی شاید در حد سیل بارید و حسابی به سرو کله شهر لطافت خاصی داد. در درزاب و بجستان نیز همین طور. خدا را باید شاکر بود امسال واقعا همه غافلگیر شدن. هر روز بارون ، این نعمت الهی از آسمان بر فضای درزاب جاریست.(چی میشه امسال چند گوسفند بخری و پروار کنی.حیف این سرسبزی درزاب نیست)




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 91 فروردین 31 :: 6:39 عصر

یکشنبه 27/1/91

امروز بعد از ظهر :  هوای درزاب بارانی بود. چند دقیقه ای تگرگ بارید و غرش آسمان تا اواخر شب ادامه  داشت. در ساعات بعد از ظهر هوای درزاب حسابی دیدنی،لطیف و بهاری بود. بعضی معتقد بودند که باریدن تگرگهای درشت به محصولشان آسیب زده. امسال بیابانهای درزاب بر عکس سالهای گذشته بسیار سرسبز است. حسن آقای شیردل رو دیدم که در حدود 140 بزغاله رو به صحرا برده بود و در اواخر بعد از ظهر داشت آنها را به سمت آغل میبرد.خانمهایی رو دیدم که در زمینهای زعفران بدنبال سبزیجات بهاری میگشتند. راستی کوچه های اصلی درزاب نیز گازکشی شده و قرار است که لوله های خونگی رو از فردا نصب کنن.اگه وقت کردین سعی کنین توی این ایام خودتون رو به درزاب برسونید و از این آب و هوا استفاده کنید.خوش باشین.




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 فروردین 28 :: 12:20 صبح

روز بخیر.

1- در ایام نوروز، به هر خونه ای سر میزدی سفره ها پر بود از انواع میوه و شیرینی های مختلف. نمیدونم این مردم چه جور موجوداتی هستن که گرونی ها روی اونها اثر نکرده. انواع آجیل،میوه، شیرینی و ....( بنده خدا دولتمردا، فکر میکنن با گرونی اجناس مردم کمی صرفه جویی میکنن،مهمونی ها کمتر میشه و...)

2- در مراسم تحویل سال که در مسجد برپا شد آقا رضا موقع سخنرانی شروع کرد به خواندن شعرش در مورد درزاب. نبودید ببینید مردم چقدر چه چه و به به میکردن. مطمئنم اگر آقا رضا هر شعر دیگه ای هم بیاد و بخونه که حتی ردیف و قافیه نداشته باشه باز هم مردم بخاطر اینکه دوستش دارند به به و چه چه میکنن.(خدا شانس بده. آقا رضا اشعارتو میتونی به اینا غالب کنی)

3- خوشم میاد اگر قرار باشه عده ای برای رضای خدا هم که شده بیان و چاله های گاز رو رایگان پر کنن باز هم سر و کله این محمود قیصری پیدا میشه و کیک و آب میوه براشون میاره.(البته یا به حساب دهیاری یا برخی از بزرگای روستا)

4- نبودید ببینید دو سه روز پیش برادران شیرزاد ،5نفره ریخته بودن سر یک زمین 50 متری و داشتند این زمینو برای کاشت درخت انار آماده میکردن. خانماشون هم براشون چایی میاوردن و حسابی تحویلشون میگرفتن.(خودمونیم حالا چند بوته انار میخواد توی اون زمین 50متری کاشته بشه که اینها همگی رو راضی کنه و به سر و کله هم نیفتند)

5- میگن توی برخی عروسی ها توی ایام عید، برخی دوستان به مهمونی طرف میرفتند و در نهایت نفری 5000 تومان حساب میکردن آخه یکی نیست به اینا بگه بابا الان مرغ کیلویی 5000 تومان شده.این چه رسم پول دادنه؟(شاید این دوستان مرغ و برنج مصرف نمیکنن یا شاید از نرخهای جدید عروسی رفتن خبر ندارن)

6- در ایام عید متاسفانه آقای یاسر غلامی به همراه نامزدش دچار تصادف شدند و کمی آسیب دیدن(اینم نتیجه بی دقتی)

خوش باشین




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 فروردین 20 :: 1:46 صبح

تقریبا روز پایانی عید یعنی سیزده بدر بود که همچون سالهای گذشته مردم شال و کلاه کرده و به دل کوه و دشت زدن. خیلیا ترجیح دادن در این روز برای ظهرشون تو بیابون آبگوشت درست کنن و خیلیا ترجیح دادن مرغ برداشته و روی آتیش سرخ کنن. در این روز اگر کسی از درزاب عبور میکرد شاید این روستا بیشتر به روستای جن زده شبیه بود چون هیچ کس را نمیشد توی روستا پیدا کرد. تعداد زیادی از جوانها که به کلاته های اطراف رفته بودن حتما قسمتی از برنامه یشان کوه پیمایی بود مگه میشد در این روز نشست و فقط به پر کردن شکم و آشپزی پرداخت. مگه میشد در این روز بیخیال انغوزه شد. با توجه به طراوت بهاری و سرسبزی کوه و دشت ، فکر نکنم این روز به کسی بد گذشت.بر گدار ، سرگدار ،گچ کن و ... از مکانهایی بود که در این روز حسابی شلوغ بود.   خدا رو شکر.

برگودار

برگدار

جواد ظفریان

پسر خاله جواد(جواد ظفریان) و کلی انغوزه




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 فروردین 20 :: 1:29 صبح

خدا رو شکر امسال حسابی توی روستا بارون بارید. شاید به خاطر همین طراوت و بارندگی بود که درزاب حال و هوای بهتری نسبت به نوروز سال گذشته داشت. هر روز دید و بازدید و هر روز گشت و گذار. احساس میشد مردم روحیه شادتری نسبت به نوروز سال گذشته دارند شاید دلیل آن همین بارندگی ها و سیر آب شدن زمینهایشان بود. در این ایام خداوند اینقدر نظر لطف به این مردم داشت که کسی باورش نمیشد بیابانهای درزاب (بر عکس سالهای گذشته)اینقدر سرسبز و پرلاله  باشه.انسان لذت میبرد وقتی به دل صحرا و بیابون میزد و از اون آب و هوا استفاده میکرد. 

چنارو

لاله در درزاب




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 فروردین 20 :: 1:10 صبح

امسال نیز مراسم سال تحویل مانند سالهای قبل، خیلی پرشور در مسجد روستا برگزار شد. در ابتدای مراسم با چایی و شیرینی از مردم پذیرایی شد در ادامه آقا شیخ رضا کمی سخنرانی کردند و با تحویل سال،همه مردم حاضر در حالی که بغض گلوی خیلیا را گرفته بود دعای سال تحویل را خواندند. به محض پایان سال تحویل مردم  با روبوسی کردن،حسابی از خجالت هم در آمدن.

الهی شکر. امسال هم در چند روز اول عید اتفاق خاصی نیفتاد و مردم تونستند به دید و بازدیداشون بپردازن.

سال تحویل

 




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 فروردین 20 :: 12:57 صبح

انصافا اگر بخواهیم به بر و بچه های درزاب نمره بدیم کمتر از بیست شاید نشه نمره ای دیگر داد در ایام لوله کشی گاز به درزاب با توجه به اینکه این لوله گذاری از زمینهای کشاورزی صورت گرفته بود برای اینکه زمینهای زعفران توسط تراکتور خراب نشه خود جوانهای روستا بهمراه چند نفر از بزرگای روستا بصورت خودجوش تصمیم گرفتن تا با بیل چاله های گاز را پر کنند که این اتفاق نیز افتاد . این عمل جوانها بدون هیچ دستمزدی صورت گرفت. خدا خیرشان دهد.(امیدواریم این اتحاد همیشه در روستا پایدار باشه)

همکاری




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 فروردین 20 :: 12:49 صبح

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 21
  • کل بازدیدها: 257227