سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

بالاخره بعد از مدتی نسبتا طولانی از رفتن حجه الاسلام منصوری،سازمان تبلیغات اسلامی بجستان روحانی مستقر در روستا را معرفی کرد. در زیر با این روحانی عزیز تا حدودی آشنا می شویم.

نام و نام خانوادگی : جواد رحیمی

متولد : 1359

محل تولد : محمد آباد طبس

اولاد: 2 فرزند

محل خدمت قبلی : روستای مرندیز بمدت یک سال

سخنی از زبان خودشان : درتاریخ 22/6/1359در روستای محمدآباد طبس که در فاصله 10کیلومتری به طرف غرب شهرستان می باشد,درخانواده ایی مذهبی بدنیا آمدم . تحصیلات خود را در روستا تا پایان راهنمایی ادامه دادم.وبرای ادامه تحصیلات به شهرستان طبس گلشن رفتم. بعداز آن به خدمت سربازی رفتم ,وبعداز خدمت به حوزه علمیه مشهد مقدس رهسپار شده ام.هم اکنون هم مشغول تحصیل در حوزه علمیه مشهد می باشم.




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 آبان 7 :: 9:8 صبح

نرم افزار حسابداری "حسابرس روستا" که یکی از محصولات شرکت پایاافزار می باشد جهت تقدیر از جامعه  زحمتکش روستایی ایران و بر اساس تفاهم نامه ی منعقده میان شرکت پایاافزار و بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی به صورت رایگان در اختیار دهیاران، شوراهای اسلامی و نیز فعالان حوزه ی روستایی کشور قرار می گیرد.

دانلود نرم افزار

(رمز اولیه عدد 1 است)




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 91 مهر 27 :: 12:22 صبح

♥درزاب در روستاهای ایران♥

خوشبختانه وقتی به برخی سایتها مثل سایت زیر سری میزنید حتما اطلاعات خوبی از روستای زیبای درزاب نیز در آن مشاهده خواهید کرد که مطمئنا برای دیگر هموطنان ایرانی نیز جذاب و خواندنی خواهد بود. این اطلاعات حتما به گردشگری و معرفی بهتر روستا کمک خواهد کرد.

آفرینسایت روستاهای ایران

عبارت فوق را کلیک کنید




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 91 مهر 26 :: 11:26 عصر

آشنایی کلی با برخی قناتهای روستای درزاب

1- قنات بید

بید قناتی است که در روستای درزآب از توابع بخش بجستان، شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی قرار دارد.

طول این قنات 350 متر است و تعداد 14 میله چاه دارد. عمق مادر چاه این قنات، 7 متر و فاصله مظهر تا محل آن 400 متر می‌باشد. دبی این قنات 2 لیتر بر ثانیه است. تعداد مالکان این قنات 10 نفر می‌باشد و اراضی تحت کشت این قنات 5 هکتار می‌باشد.

2- قنات گچ کن

کج کن قناتی است که در روستای درزآب از توابع بخش بجستان، شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی قرار دارد.

طول این قنات 300 متر است و تعداد 11 میله چاه دارد. عمق مادر چاه این قنات، 7 متر و فاصله مظهر تا محل آن 360 متر می‌باشد. دبی این قنات 2 لیتر بر ثانیه است. تعداد مالکان این قنات در گذشته 15 نفر بوده و اراضی تحت کشت این قنات 5 هکتار می‌باشد.

3- قنات سنجد

سنجد قناتی است که در روستای درزآب از توابع بخش مرکزی، شهرستان بجستان در استان خراسان رضوی قرار دارد.

طول این قنات 200 متر است، تعداد 9 میله چاه دارد و عمق مادرچاه این قنات 7 متر می‌باشد. دبی این قنات 2 لیتر بر ثانیه است. تعداد مالکان این قنات در گذشته 10 نفر بوده و اراضی تحت کشت این قنات 5 هکتار می‌باشد.

 




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 91 مهر 26 :: 11:18 عصر

2- مراسم عقدکنون

  در قدیم رسم براین بود که خانواده ها روز خاصی از جمله عید نوروز،عید فطر و یا نیمه شعبان را برای مراسم عقد کنون انتخاب میکردند.و  روز موعود  دختر و پسر را به عقد هم در می آوردند. معمولا مهریه ملک ، باغ ، چند من مس ، پول و ...بود  این رسم در حال حاضر تا حدی تغییر کرده است و معمولا مهریه را خانه و سکه طلا تعیین می کنند.

در شب عقد کنون در قدیم معمولا جشنی بر پا کرده و خانواده داماد مردم و از جمله فامیل را به شام و سرور دعوت میکرد .در حال حاضر گروهی از افراد روستا مستقیم به محضر رفته و مراسم عقد کنون را خلاصه در همان محضر انجام میدهند و گروهی از اهالی روستا نیز این مراسم را در منزل انجام داده ولی در هر دو صورت بعد از مراسم اکثر افراد، اقوام و فامیل را به شام دعوت می کنند.

در زمانهای خیلی  قدیم روستا بعد از مراسم عقدکنون داماد حق حضور در منزل عروس را تا زمانی که مراسم عروسی را نمی گرفت نداشت و گاها اختلافهایی نیز در رابطه با همین موضوع بین داماد و خانواده عروس در می گرفت ولی در حال حاضر اینچنین نیست و آقای داماد بعد از مراسم عقدکنون زندگی خود را به منزل پدر عروس منتقل میکند.

طول دروه عقد کنون در روستای ما از یک ماه گرفته تا پنج سال ادامه دارد. این دوران بهترین زمانیست که آقای داماد بدنبال کسب کار و ساخت منزل برای زندگی مشترک آینده اش برود.   

   

 """"""""" منتظر ادامه مطلب باشید""""""""""




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 مرداد 1 :: 7:1 عصر

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 13
  • کل بازدیدها: 257112