سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

طبق گفته دهیار محترم روستا امروز یکشنبه 9/11/90 از حدود ساعت 12 ظهر بارش برف در روستا آغاز شده و تا ساعاتی ادامه داشته است

خوش خبر باشین




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 90 بهمن 9 :: 11:2 عصر

سلام دوستان

حتما منتظرید که از خبرهای این هفته درزاب آگاه بشید خوب پس متن زیر رو مطالعه کنید:

1- در طی هفته گذشته وقتی که تریلی لوله های مربوط به گاز روستا رو به درزاب آورد طبق نظر مهندس مربوطه ابتدا باید تعدادی کیسه پر از خاک میشد و در ابتدا و انتهای لوله ها روی زمین پهن میشد تا لوله ها روی آنها قرار گیرند متاسفانه هم ولایتی های عزیز روستای ما بر اثر عجله زیاد در غیاب راننده تریلی به سراغ لوله ها رفته و چند نفره همه لوله رو خالی کرده روی زمین جمع کردن. وقتی راننده تریلی باخبر شد مجبور شد 30هزار تومان به دو گارگر بدهد تا لوله ها را دوباره روی کسیه خاک بگذارند.(اینم از عجله زیاد)

2- حاج آقای قدیمی مرد خیر و دوست داشتنی روستا هزینه لوله کشی گاز و تامین وسایل گرمازای مسجد روستا رو تقبل کردن.خدا خیرشان دهد. (با این حساب ارثیه آنچنانی دست آقا رضا (ببخشید خانم آقارضا)رو نمیگیره)

3- به گفته مهندس ذوقی حدود 60میلیون تومان برای حفر و بهسازی قنات روستا تخصیص و تامین اعتبار شده تا انشاءا... دستی به قنات کشیده شده و آب مورد نیاز کشاورزی روستا نیز تامین شود.(مهندس بازم خودتÂÝÑíä )  

4- با توجه به اینکه ایام محرم و چهل و هشتم به پایان رسیده است و تعدادی از هم ولایتی ها نیز به سفر کربلا رفته اند باز هم مسجد حسینی روستا شب چهارشنبه مملو از جمعیت بود.

5- به خاطر اینکه هم ولایتی های اعزامی به کربلا برای حرکت به سمت مشهد عجله داشتند حاج آقای عبادتی (خرج دهنده در روز سه شنبه) مجبور شد ساعت 11 به خانمها نهار بدهد و بعد از برپایی نماز جماعت به آقایان. 

منتظر نظرات شما هستیم




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 90 بهمن 5 :: 11:27 عصر

سلام

تا الان(یعنی روز دوشنبه) که این خبرها رو دارم براتون می نویسم دو روزه که مسجد تقریبا شلوغ شلوغه . دیروز سمت آقایان پر از جمعیت شده بود. توی این دو روز مردم هم صبحانه و هم نهار مهمون سفره اهل بیت بودن. 

توی هفته گذشته حدود دو تریلی لوله گاز در روستا پیاده شد با این حساب باید منتظر بود که شب عید نوروز گاز روستا وصل بشه.

خبر که دارید پله های کنار قبرستون هم سیمان شد تا هم ولایتی ها راحت تر به مزار شهدا رفت و آمد کنن. تقریبا در طی ماههای گذشته بیشترین کار مفید انجام شده در روستا مربوط به همین قبرستون بوده یکی آماده سازی قبرهای آماده(تا دوستان رو به موت بیشتر منتظر نمونن) و یکی آماده سازی همین پله ها(تا دوستان و اقوام مرده ها نگران نباشن)

قراره چهارشنبه تعدادی از هم ولایتی های عزیز راهی سفر کربلا بشن در حال حاضر هم حسابی سرگرم مهمونی دادن و خداحافظی هستن

موفق باشید  




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 90 بهمن 3 :: 2:35 صبح

تا حالا شبهای سرد درزاب رو لمس کردین . دیدین وقتی که هوا سرد میشه مثل شبهای زمستون. هیچکس بیرون نمیاد. از حدود ساعت هشت شب به بعد همه مردم پای سفره شامند و حدود ساعت نه به بعد اکثر این مردم میخوابند. کوچه هایی ساکت و تاریک. توی این شبها اگر بعد از نماز مسجد تا حدود ساعت هشت بیای بیرون تنها جایی که شاید به فکرت بیاد درب مغازه محمود قیصری است که هنوز بسته نشده و شاید برخی از دوستان بدور آتیشی نشسته. جوونهای قدیم بهمراه جوونهای امروزی. خاطره تعریف میکنن و خوشند.

درزاب

   




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 90 بهمن 3 :: 2:18 صبح

دیروز یکشنبه از ساعت حدود 2 بامداد باریدن برف شروع و تا حدود ساعت 10 صبح کم کم ادامه داشت. این برف در عین اینکه سرمای زیادی را بهمراه داشت ولی باعث خوشحالی بی حد مردم شده بود. درزاب تماما سفید پوش شده بود دم دمای صبح با شروع مسجد وقتی مردم از خانه بیرون آمده و به سمت مسجد میرفتن باوشان نمی شد برف ریخته باشه حسابی خوشحال بودن. این خوشحالی به اندازه ای بود که برخی از جوونها سینی بزرگی از بلغور رو برداشته و روی برفها نشسته صبحانشون رو میل کردن. حسابی جاتون خالی بود. عکس زیر نیز از همین برفها گرفته شده.

امیدوارم زندگیتون مثل برف سفید و آروم باشه

درزاب




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 90 بهمن 3 :: 2:7 صبح

سلام دوستان

در صورتی که مایل هستید از آخرین اخبار روستا باخبر شوید متن زیر را مطالعه کنید:

1- روز شنبه (24/10) از صبح زود هوای درزاب بد جوری دود کرده بود. تقریبا تا اوایل شب به کوب بارون بارید گاهی بارون و گاهی تگرگ(چه لذتی بردن کشاورزا)

2- در روز شنبه یعنی روز اربعین ، روزی که روستاهایی مثل ششتوک خرجی میدادن در روستای درزاب خبری نبود و تقریبا زمانی به یاد این کار افتادن که حدود ساعت 8شب بود و کمی دیر شده بود(برنامه ریزی از هیئتیهای جدید، اشکالی نداره هنوز برخی بی تجربن)

3- لازم به ذکره در روزی که واقعا مسجد حسابی شلوغ بود ، برخی از دوستان از اعضای هیئت حسینی در مسجد نبودن تا بتوانند درباره روز شنبه تصمیم درستی بگیرن(یادمون باشه چتکه بندازیم و ببینیم کیا فعالیت میکنن. ãÏÑß ÏÇÔÊä)  

4- قرار بود تعدادی از هم ولایتی های عزیز صبح شنبه ، دسته جمعی به کاخک برن ولی بدلیل بارندگی هوا نتونستند به این سفر برن(بنده خدا محمود قیصری که به تنهایی رفت چه قدر ضدحال. ãÔßæßã)

5- به احتمال زیاد تا شب عید گاز به روستای درزاب وارد میشه مسئولین امر در بجستان که زیاد پیگیری میکنن. منظورم تلفنی است.(زمستون که داره تموم میشه باشه برای مهر سال دیگه)

6- قراره از روز جمعه یا شنبه به مدت چهار روز (در ایام چهل و هشتم) توی روستا خرجی بدن. (خوب بابا یکیشون روز چهلم خرجی میداد)

7- شما نشنیده بگیرید ولی به احتمال زیاد هزینه مربوط به قنات روستا مورد تایید قرار گرفته و اگر مشکلی پیش نیاد به زودی شروع میکنن(به به بالاخره یک خبر خوب شنیدیم)

8- بالاخره حاج آقای قیصری ، مالک گاوداری ناصنعتی روستا که گاوداری ایشون بوی بدی در کوچه منتهی به محله ایثارگران(منظورم خاک س سابق) ایجاد میکرد از این گاوداری خاک برداری کردن و تا مدتی هر چند کوتاه این بوی بد رو از این کوچه زدودن(بنده خدا حاج آقای ظفریان چی کشیده ، آزار ببینی ولی چون فامیلته نتونی چیزی بگی)

9- برخی از بزرگای روستا به سیم آخر زدند و با لودر دیوار مدرسه رو از دو طرف کامل برداشتن دیگه نه از دیوار خبریه و نه از درب آن(اینو میگن یه حرکت انقلابی)

10- ظهر روز شنبه نبودید توی مسجد که ببینید حاج آقای هوشیار یکی از هزاران نبوغ خود رو ، رو کرد و آنچنان روزه ای خوند که خانمها های های گریه میکردن (حاجی نبوغ زیادی داره وایستا کم کم بقیه رو هم رو میکنه)

منتظر نظرتون هستیم  




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 90 دی 25 :: 7:22 صبح

صدای برف و باران زیباترین ترانه خداست که طنینش زندگی را برای ما تکرار می کند؛ نکند فقط به گل آلودگی کفشهایمان بیندیشیم!؟

باخبر شدیم که امروز (چهارشنبه 14/10/90 ) در روستای درزاب حدود 10 سانت برف باریده است بسیار بسیار خوشحال شدیم امیدواریم این بارندگیها ادامه داشته باشد.

darzab

با تشکر از اطلاع رسانی دهیار محترم




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 90 دی 14 :: 11:56 صبح

دیروز چهارشنبه 7/10/1390

با کمال تأسف باخبر شدیم دو تن از پیران خوب روستا (مرحومه حاجیه خانم عباسی همسر مرحوم حاج علی عباسی و مرحوم محمد شهابی)دار فانی را وداع گفتند. این مصیبت را به خانواده های محترمشان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای متوفیان طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

 darzab




موضوع مطلب :

          
جمعه 90 دی 9 :: 3:54 عصر

درزاب

اینم تصویری زیبا از کار قشنگی که آقای اکبر شیرزاد و دوستانشان در ورودی روستا راه انداخته بودند خیمه هایی به نماد خیمه های امام حسین(ع) . امیدوارم خداوند برای این کار زیبا اجرت اخروی به دوستان بدهد.




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 90 آذر 20 :: 1:39 صبح

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 257097