سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

سلام دوستان. شنیدید که:

1- بالاخره این گروه بندی شدنها در مورد لوله کشی گاز منازل در درزاب،کار دست بعضی ها داد. از یکی از هم ولایتی ها باخبر شدیم که کارگران لوله کشی گاز(وابسته به یک گروه معروف در روستا) در لوله کشی منزل او از عدم حضور این آقا سواستفاده کرده و بدون اجازه ، برخی از مواد خوراکی و نوشیدنیهای یخچال این آقا رو برداشته میل میکنند. این حرکت باعث دلخوری و انتقاد این هم ولایتی شده.(قابل توجه برخی آقایون که بدون اجازه صاحب خانه، با گذاشتن لوله گاز در منزل طرف خونه رو برای خودشون رزرو میکردن)

2- اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشید متوجه میشوید که آمار طلاق و همچنین افراد معتاد روستا بسیار گسترش یافته است. روستایی که یک روز عاری از این قضایا بود متاسفانه از افراد معتاد به سمت اشباع شدن پیش میرود.کمی دقت کنید در این چند سال اخیر آمار طلاق نیز زیاد شده است.

3- مدتی شده در روستا کلاسهای مختلفی از جمله فرش بافی، کامپیوتر و ... برای خانمهای خانه دار برگزار میشه حالا نمیدونم در این وضعیتی که اکثر این خانمها امکانات لازم از جمله رایانه، دار قالی و دیگر امکانات را ندارند چطور میخواهند این داشته ها را حفظ کنن.(چی میشد در کنار برگزاری این کلاسها وامهایی نیز برای خرید این امکانات در اختیار این خانمها قرار داده میشد.)

4- هفته گذشته در مراسم جشنی که در حسینیه برگزار شده بود و از افراد مختلفی از جمله مداح و شعبده باز دعوت شده بود دو نفر از هم ولایتی های عزیز به خاطر دو عدد شیرینی با هم دست به گریبان شده جشن حسینیه رو بهم زدن. لازم به ذکره که بعد از این آبرو ریزی در حالی که مردم همه برای جدا کردن این دو نفر مجلس رو بهم زده بودن دوباره مراسم جمع و جور شد و ادامه پیدا کرد.(بیخیال آبرو ریزی که شده مراسمو حال کردین.)

5- قابل توجه هم ولایتی های عزیز، باز دوباره موعد جمع آوری زردآلو رسیده حواستون باشه امسال نیز مانند پارسال کلاه سرتون نره.(هر سال میگیم دریغ از پارسال)   




موضوع مطلب :

          
شنبه 91 خرداد 20 :: 2:23 عصر

1- امروز وقتی از کنار مدرسه مقدم عبور میکردی محمد خان غلامی رو میدیدی که با چه زحمتی ده تن سبوس رو به درزاب آورده و با چه شوقی اونها رو بین مردم تقسیم میکنه(آخه شاید خبر نداره بعضی از این مردم پولشو حالا حالاها قرار نیست بدن، آخه عادت کردن به نسیه بردن)

2- با توجه به اینکه اکثر مردم درزاب شروع به گازکشی منازل خود کردن، قرار بود از ابتدا یک گروه به درزاب بیاد و همه خونه ها را ارزونتر گازکشی کنه و در نهایت مسجد و حسینیه رو بدون دستمزد. ولی وقتی پای عمل رسید هر کسی توی درزاب گروهی رو برای خودش پیدا کرده انگار فکر میکردن همین فردا قراره گاز به خونه هاشون وصل بشه. به هر صورت همه برنامه ها بهم ریخت و چهار گروه در درزاب شروع به گازکشی منازل کردن.جالب اینجاست که هر یک از این گروهها از سمت یک یا دو نفر در درزاب حمایت میشن و این افراد بدون اجازه مردم درب منازل رفته(حتی شبانه) و با قرار دادن دو یا سه لوله گاز در داخل این منازل به اصطلاح اون خونه رو برای خودشون رزرو میکردن(وقتی آدم سرش درد میکنه برای گرفتاری .فرداها این آقایان مهندس وقتی نتونند پولشون رو از مردم بگیرند مطمئنا سراغ همین افراد خواهند رفت

3- اینم چند بیت شعر (مشهدی)در وصف یکی از اهالی روستا که در هنگام پیری البته بعد از فوت همسرش ادعای ازدواج کرده نه با یک پیرزن بلکه با یک دختر جوون از روستاهای اطراف. (عشقی که باعث شد این هم ولایتی توی این سن و سال از زنش کتک بخوره)

 یره گه کار مو و تو دره بالا می گیره
ذره ذره دره عشقت تو دلم جا می گیره

روز اول به خودم گفتم ایم مثل بقی
حالا کم کم می بینم کار دره بالا می گیره

چن شبه واز مث بیس سال پیش ازای مرغ دلم
تو زمستون بهنه ی سبزه و صحرا می گیره

 چن شبه واز می دوزم چشمامه تا صبحه به چخت
با بیک سم بیخودی مات ممنه، را می گیره

تا سحر جل می زنم خواب به سراغم نمیاد
هی دلم مثل بچه بهنه بی جا می گیره

موگومش هرچی که مرگت چیه کوفتی! نمگه
عوضش نق مزنه ذکر خدایا می گیره

پیری و معرکه گیری که مگن کار مویه
دفتر عمر داره صفحه پینجا می گیره

اون که عاشق شده پنهون مکنه مثل اویه
که سوار شتر و پوشتشه دولا می گیره




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 خرداد 8 :: 9:37 صبح

1- میگن توی هفته پیش آقای ایزدخواه(همون روحانی جک و طنز) توی روستا بوده و حسابی اشک مردم رو توی مسجد درآورده البته نه با روضه. بلکه با صحبتهای طنز گونه اش. خدا خیرش دهد

2- توی محله خاک س میگن برخی دوستان برای اینکه زمینهایشان از کج و کولی در بیاد اوس حبیب مجنون رو آورده و خط کشی جدید توی این زمینها داشتن البته این کار خوبه به شرطی که مالکان غایب رو هم راضی کنه  

3- از ما نشنیده بگیرید ولی میگن برخی از مردم روستا نامه ای علیه آقای اکبر هوشیار نوشته که چرا باید 500 گوسفند بخره و بیابونهای درزاب رو هر روز تا درخت بنه بالا بیاد. چرا باید سگاش توی راه درزاب به مردم حمله کنن. نمیدونم فکر نکنم این نامه نگاری به جایی برسه. ولی اینو میدونم که اگر آقای اکبرخان هوشیار زمینهای کشاورزی درزاب رو میخرید عمرا کسی جرات داشت یک قدم وارد این ناحیه بشه.

4-بنده خدا محمد غلامی که چقدر مظلومه امسال زمینهای کشاورزی رو به مبلغ 1250000 تومان خریده ولی متاسفانه برخی مردم به این امر زیاد توجه نمیکنن و هر کسی گوسفندهاشو توی زمینها مربوطه برای چرا میبره.توی این قضیه هم از همه صدا در میاد الا از خود محمد خان و دهیار محترم.  




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 اردیبهشت 17 :: 8:9 صبح

ممتاز و نمونه شدن برای یکسال است و ماندگار شدن برای یک عمر؛

سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار ...

معلم عزیزم روزت مبارک که جهانی از نورت مبارک گشته است.

--------------------------------------------------------------------------------------------

 این روز رو به تمام معلمان و هم ولایتی های خودم از جمله آقایان عباس شیردل-اکبر عباسی-محمد اکبری-محمود اکبری و خانم اعظم پردل  تبریک میگویم موفق باشید.




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 91 اردیبهشت 12 :: 12:22 صبح

سلام دوستان

از بابت چند روزی که نتونستم مطالب رو به روز کنم متاسفم. شما میتونید از آخرین اخبار درزاب در متن های زیر آگاه بشین:

1- به دلیل بارندگی های خوب امسال، آمار افرادی که گوسفند خریداری کردن و گله تشکیل دادن زیاد شده. شما میتونید این قضیه رو از نزدیک در چراگاههای اطراف روستا مشاهده کنید.(بنده خدا محمد غلامی که زمینهای کشاورزی روستا رو خریده هر روز باید با دیگر گله دارها جر و بحث کنه تا از این زمینها گوسفندانشون رو ببرن بیرون)

2-بعضی دوستان برای خرجی روز چهارشنبه مثل اینکه قول هایی داده بودن تا هزینه این خرجی رو بطور تمام و کمال بدن ولی وقتی با جمعیت روبرو میشن وحشت کرده میزنن زیر قولشون و از زیر دادن هزینه شونه خالی میکنن(بنده خدا حاج آقای هوشیار. برای اینکه مردم بفهمند که این آقا هزینه رو نداده مجبور شد بعد از مراسم شب، اسامی همه خیران رو اعلام کنه حتی اونی که 5000 داده بود) 

3- سالها شده وقتی از کوجه منزل حاج آقای ظفریان عبور میکنی بوی آغل آقای قیصری دیوونت میکنه یکی نیست به این حاج آقای قیصری بگه بابا مردم از این بوی تعفن خسته شدن باید چکار کنن. انگار نه انگار توی این روستا خانه بهداشتی هست.اصلا شاید خانم زرنگ هم با این قضیه موافقه ولی جرات حرف زدن نداره(یا شاید این خانم اصلا تا بحال از این کوچه عبور نکرده یا شاید عبور کرده و آغل ندیده. درسته آغل ندیده)   

4- بالاخره طلسم یکی دیگر از جوونهای درزاب شکسته شد و تکلیفش برای زندگی مشترک تا حدودی مشخص شد. منظورم پسر حاج آقای عبادتی است که دو روز پیش نامزد کرده و گرفتار شده. به ایشون تبریک میگیم(چقدر بخت بعضی پسرا سخت باز میشه) 

5- بالاخره حاج آقای ظفریان شروع به لوله کشی آب به سمت مرغداری کرده و قراره تا چند روز، راه همه رو به سمت پایین زمینهای کشاورزی ببنده(خدا کنه همه آب روستا رو خرج مرغها نکنه)

6- میگن محمد آقای ذوقی تصمیم گرفته برای کاشت هندوانه و ... ساقه های نشا رو به درزاب بیاره و کار مردم رو حدود 20 روزی جلو بندازه (آخه مهندس جان اول قیمتو مشخص میکردی بعد به مردم میگفتی البته دستمزد خودتو فراموش نکنی)

7- میگن بین تعدادی از مردم بجستان و آقای عابدیان بدلیل حفر چاه در پایین تر از قنات درزاب اختلاف افتاده و مردم قرار گذاشتن چاه بنده خدا رو پر کنن البته اخطارهایی هم درباره قنات درزاب به هم ولایتی ها دادن.نمیدونم نهادهای دولتی در بجستان چکاره اند که نمی تونن جلوی این کار مردم رو بگیرن. البته برای یک شن شویی هم حفر یک قنات زیاده(اینم عاقبت دادن آب روستا به بجستان. اینم عاقبت خوبی کردن)  




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 11:34 عصر

میوه بهاری

میوه بهاری

اگه به درختان نگاهی بیاندازید حتما میوه های مختلفی رو خواهید دید که در حال رسیدن هستند از جمله این میوه ها میتوان به توت ، اخکوک ، گوجه سبز و ... اشاره کرد. جالبه با اون تگرگ هایی که امثال توی درزاب بارید باز هم درختان پر از میوه ست.




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 11:23 عصر

درزاب و سرسبزی

یادتونه گفتم توی این ایام طبیعت درزاب رو از دست ندین. باورتان نمیشه وقتی بعدازظهرها به پایین تر از مدرسه میرید دشت سرسبزی رو جلو خود میبینید که شادی خاصی به شما میده مردم گروه گروه وسط زمیناشون در حال درو کردن زعفرون هستند و اگه کمی نزدیکتر بشین بعضی رو میبینید که بساط چایی رو آماده کرده از این فضای زیبا لذت میبرن. خدا رو شکر به دلیل بارونهای خوبی که امثال باریده حال و هوا و طبیعت درزاب با سالهای قبل بسیار متفاوت است. انگار که کوههای اطراف روستا با رنگ سبز نقاشی شده باشد. امیدوارم از این نعمت الهی نهایت لذت رو ببرید. 




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 اردیبهشت 10 :: 11:13 عصر

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 17
  • کل بازدیدها: 257192