سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

جانبازی، مدال افتخاری است که خداوند متعال این نعمت ارزشمند خویش را نصیب انسان‏های پاک و بی‏آلایش خود می‏نماید؛ انسان‏هایی که از هستی و جان خویش در راه رضایت حق گذشته و در این راه، صبر و مقاومت می‏کنند. آن‏ها در صورت ادامه این راه، فضیلت و ارزششان حتی از شهیدان نیز والاتر است. راز این برتری این است که زندگی جانباز، همراه با سوختن است و چنان‏چه بتواند در مسیر اهداف واقعی خود، که تحقق آرمان شهداست مقاومت نموده و دشمنان را رسوا سازد، در این صورت فضیلتش از شهیدان نیز بیش‏تر خواهد بود...

میلاد اباالفضل(ع)، مهتاب شب های غریبی حسین(ع)

و اسوه باشکوه جانبازی مبارک باد . . .




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 تیر 4 :: 12:19 صبح

1- مثل اینکه قراره حجه الاسلام منصوری بعد از ماهها خدمت در روستا، درزاب رو ترک کرده و به روستای دیگری در کاشمر مهاجرت کنن.قراره تا چند روز آینده فردی دیگر (شاید قاسمی نامی)جای ایشون رو در روستا بگیره.(چرا؟)

2-به ظاهر جناب آقای منصوری از دست برخی از دوستان(البته فقط روحانیون روستا) کمی دلگیر و ناراحت بودن.(اینقدر به دست و پای این بنده خدا پیچیدید که فرار رو بر قرار ترجیح داد.بابا نکنید این کارو)

3- با خبر شدیم تعدادی از هم ولایتی های عزیز از اینکه قراره به مرغداری آقای ظفریان و دامداری ما آب لوله کشی داده بشه خیلی ناراحتند و اعتراض کردن.(بابا حق دارن این وسط فقط ما و آقای ظفزیان اضافی هستیم مهم اینه که به ما آب ندن حالا به چهار شرکت شن شویی،روستای بیکو و دیگر روستاها آب دادن اشکالی نداره. چقدر ما غریبه ایم)

توجه: بنده فقط منعکس کننده اخبار فوق هستیم و این مباحث رو از حداقل چند نفر مردم شنیده ام. اکثر مطالب منبع مستقیمی ندارند. پس در کذب یا واقعی بودن آن بنده رو سرزنش نکنید.   




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 خرداد 29 :: 1:8 عصر

گچ کن یکی از مجموعه باغات اطراف روستای درزاب است. در این بخش از روستا و در این باغات انواع میوه های مختلف کاشت و برداشت میشود. میوه هایی از قبیل زردآلو،انجیر،انگور،توت،گلابی،بادام،گردو و ... البته دو محصول زردآلو و انار بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است. افراد مختلفی از روستا در این بخش مالک بوده و سالانه مقادیر مختلفی زردآلو و انار از باغات خود برداشت میکنند. مکانی که این باغات در آن قرار گرفته شبیه به یک دره کوچک بوده و قنات و استخر آن در بالاترین نقطه قرار گرفته است. در گذشته میزان آب این قنات به اندازه ای بوده است که تا کیلومترها پایین تر تا مجموعه باغات زیر پای آنرا آبیاری میکرده است.متاسفانه در سالهای اخیر این میزان آب به قدری کاهش یافته است که برخی از زمینهای کشاورزی خود این ناحیه را نیز پاسخگو نیست و این زمینها دیگر کشت نمی شوند.در بالادست این ناحیه سدی سنگی وجود دارد به این منظور که سیلابها را مهار کند.اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجستان در سال1389 اقدام به ساخت این سد کرده است.در طول چند سال اخیر مالکان بسیاری از این ناحیه به رحمت خدا رفته ولی زندگی برای این درختان و برداشت محصول از آنها هنوز ادامه دارد.

استخر گچ کن

استخر گچ کن

سد گچ گن

سد گچ گن




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 خرداد 29 :: 12:32 عصر

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 256873