سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

1- مثل اینکه یادواره شهدای روستا جدی جدی داره شکل میگیره.در هر صورت به همه دوستان خسته نباشید میگوییم.

2- شنبه عصر یک دستگاه نیسان، موتور برق بزرگی که برای جوشکاری مسجد به درزاب آورده شده بود را یدک کرده به سمت بجستان حرکت میکند ولی نرسیده به حوض کنار راه متاسفانه این موتور از ماشین جدا شده وسط جاده واژگون می شه.بالاخره با جرثتقیل موتور شکسته شده رو جمع کرده به بجستان منتقل کردن.

3- طبق شنیده های ما قرار شده از درب پایگاه تا درب مسجد، سقف کوچه بسته شده و در طول این مسیر عکسهایی از شهدا و دیگر تصاویر نصب بشه.برخی نیز میگفتند که قراره از ابتدای مدرسه روستا تا درب مسجد سقف پوشی بشه.

4- طی چند روز گذشته، دوستان دست به کار شده سعی میکنند مزار شهدا رو تا حدی مرمت کنند.البته اطراف قبور شهدا رو.

5- اینطور که ما شنیده ایم قرار است تمامی شیوخ روستا(آقایان شیخ رضا و شیخ مهدی پردل،شیخ محمود نجفی و شیخ عباس محمد زاده ،...) در یادواره شهدای روستا حضور یابند.




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 شهریور 20 :: 10:23 صبح

ای روشنای خانه امید، ای شهید """ ای معنی حماسه جاوید، ای شهید"""

چشم ستارگان فلک از تو روشن است"""ای برتر از سراچه خورشید ای شهید"""

 ای شهیدان ، عشق مدیون شماست """هرچه ما داریم از خون شماست"""

یادواره شهدای روستای درزاب ، چهارشنبه 22/6/1391

یادواره

درزاب

طراح: مرتضی پردل




موضوع مطلب :

          
جمعه 91 شهریور 17 :: 4:19 عصر

1- میگن توی درزاب از عید فطر به بعد ، هر شب عروسی یکی از جوونهای هم ولایتیست. گفته میشه مردم حسابی به پیسی خوردن و جیباشون خالی شده.

2- مثل اینکه قرار بوده علاوه بر مسجد حسینی، مشعل گازی منزل پدری شهید نجفی نیز روشن بشه ولی برادران شهید هر چی تلاش کردن نتونستند مسیر لوله گذاری رو بدلیل سختی زمین حفر کنند.همین باعث شده از راه اندازی شعله گازی این منزل منصرف بشن.

3- باورتان میشه درست در زمانی که گرانی ها سر به فلک کشیده و اجناس حسابی گرون شدن. توی روستای ما ، مردم در ماه رمضان امسال حسابی مهمونی دادند و بعد آن جوونها برای برگزاری عروسی حسابی بریزو بپاش دارن.خدا بخیر کنه.

 

موفق باشید    




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 91 شهریور 9 :: 4:18 عصر

گازکشی درزاب

باورتان میشود

بالاخره گاز به روستای ما نیز وارد شد. روز سه شنبه (هفتم شهریور 1391) مطمئنا برای همیشه در خاطر مردم روستای درزاب باقی خواهد ماند. روزی که مشعل گازی مسجد حسینی درزاب با حضور فرماندار و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان بجستان روشن شد. درود و هزاران درود بر کسانی که در راه انتقال این نعمت الهی و باارزش به روستای درزاب تلاش نمودند. 




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 91 شهریور 9 :: 4:4 عصر

سلام دوستان

عید فطر امسال نیز همانند سالهای گذشته بسیار باشکوه و عالی در گچ کن برگزار شد.امسال نیز همانند سالهای گذشته حدود 120نفر از جوانها،نوجوانها و البته بزرگسالان در این اردو حضور داشتند. طبق سالهای گذشته در همان ابتدا از هر نفر هزینه ای بالغ بر 2000 تومان اخذ شده و برای تهیه غذا هزینه شد.وقتی به این مکان مراجعه میکردی با گروهی از جوانها مواجه میشدی که برای بازی والیبال در گروههای مختلفی قرار گرفته بودند.برخی نیز مسابقه تیراندازی داشتند و برخی ... نهار همانند سالهای گذشته استامبولی بود.البته با نوشابه. قبل از نهار،نماز به جماعت خوانده شد.به وضوح میشد از چهره هر فردی خواند که حسابی بهش خوش گذشته است.

عید فطر

عید فطر 




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 91 شهریور 9 :: 3:54 عصر

ما هم شنیده ایم که:

1- برخی دوستان محله حسن آباد از اینکه بیشتر توجه اعضای شورای اسلامی روستا به محله خ سفید است و پیشرفت روستا در این محله صورت میگیره ابراز ناراحتی و نگرانی کردن.

2- میگن قیمت زمینهای روستا به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا کرده است تا دیروز یکی از هم ولایتی ها ملک خود را متری 40000 تومان می فروخت و امروز یکی دیگر از هم ولایتی ها در میلان دوم محله خ سفید ملک خود را متری 50000 تومان می فروشد.

3- میگن م. مهربان برای بازسازی منزل خود موقتا به منزل احمد عباسی مهاجرت و اساس کشی کرده ولی از بد حادثه مادر ایشان اتاق خود را در منزل این آقا خالی نمیکند و اجازه تخریب آنرا نمی دهد.




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 1:35 عصر

1- مراسم شبهای قدر همچون سالهای قبل با طراوت و حضور اکثر هم ولایتی ها در مسجد حسینی روستا برگزار شد.

2- در طی این سه شب آقا شیخ مهدی روحانی روستا نماز های 100 رکعتی برگزار کرد و انصافا استقبال هم خوب بود.

3- در شب 21 ماه مبارک رمضان همه مردم روستا در محل مسجد ،افطاری را مهمان حاج آقای عبادتی و در شب 23 ماه مبارک، نیز مردم مهمان آقای عباس شیردل و محمد غلامی در محل مسجد بودند.(قراره از سال آینده همه یه شب رو مهمون معلمهای روستا باشن)

4-امسال میشد آثار تورم و گرانی ها را به وضوح در خود روستا مشاهده کرد. در سالهای قبل، خیران زیادی پیدا میشدند و اکثر شبها مراسم افطاری در مسجد روستا برگزار میشد ولی امسال این مراسمات به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود.

5- امسال برخی صحنه های جالب در مسجد رقم خورد یه شب در حین خواندن نماز، صدای جیغ و داد خانمها بلند شد و آنهم به علت مشاهده یک سوسمار بود. یه شب هم همین جیغ  و دادها به علت مشاهده یک مار در کفشدانی سمت خواهران مشاهده شد.(حتما قراره اینم بندازیم به گردن هیئت)

6- جالبه هر شب بعد از مسجد و روزه خوانی ، در محله ایثارگران(خ سفید سابق) زن و مردها دور هم جمع شده و تا پاسی از شب به گفت و گو می پردازند. چایی و میوه و قلیون.( گفتی قلیون، تو این محله این مورد که خیلی طبیعیه) 

7-چه رسمیه که وقتی مراسم نماز جماعت به اتمام میرسه همه به سمت دیواره های مسجد هجوم میارند و وسط مسجد رو خالی میکنن. باور کنید برخی وقتها بسیاری از دوستان حاضرند روی لبه درب مسجد بشینند و وسط مسجد رو پر نکنن.(تصویر اون نیز موجوده)      




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 91 مرداد 22 :: 1:14 عصر

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 6
  • کل بازدیدها: 257075