سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

شاید قسمت نیست ، شاید قرار نیست که مردم بجستان و برخی از روستاهای اطراف از آب شیرین بهره مند شوند.شاید قرار است که ما برای همیشه کمبود آب و مصرف آب شور را بعنوان حکمت الهی و شاید عذاب الهی بنگریم.شاید قرار نیست برای همیشه نگرانی ما برای آب شرب برطرف شود.سالیان دراز است که مردم روستای درزاب با حفر چاه ها و گسترش قنات های مختلف به دنبال افزایش آب مصرفی روستا هستند ولی چه سود. در هر سمتی از روستا که چاهی حفر شد یا برای قناتی هزینه شد بعد از مدتی بدلیل خشکسالی آن چاه خشک شده و حجم آب آن قنات نیز کاهش یافته.در زمان حال که بعد از مدت ها چاهی در غرب روستا حفر شده و به نام چاه درزاب شناخته می شود و قرار است آب آشامیدنی روستا را تامین کند آب و فاضلاب روستایی بجستان از این چاه انشعاباتی برای روستای بیکو و چند مرغداری اطراف اختصاص می دهد.

در همین زمان که مردم درزاب و بیکو نگران کمبود آب مصرفی در روستا هستند و البته مردم بجستان که آب مصرفی شان تا حدودی شور نیز می باشد متاسفانه باخبر می شویم که آب و فاضلاب روستایی بجستان با دادن انشعابی به شن شویی آقای عابدیان نیز موافقت میکند. محلی که قرار است بر طبق گفته ها در ماه 750مترمکعب یعنی 750000لیتر آب شیرین این قنات را بی دلیل مصرف کند مطمئنا با گسترش این شن شویی میزان آب مصرفی نیز افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی که خشکسالی در درزاب و شهرستان بیداد میکند چرا باید این آب شیرین صرف شستن شن و ماسه شود؟ چرا نباید این آب صرف آشامیدن برای انسانها در درزاب و بجستان شود؟ مطمئنا مردم درزاب راضی ترند این آب برای مردم بجستان مصرف شود تا در شن شویی.

باید مواظب بود و گرنه خدا می داند تا کی باید نگران آب شرب روستا و شهرستان باشیم.      




موضوع مطلب :

          
پنج شنبه 92 مرداد 10 :: 11:56 صبح

 

درزاب

با سلام

دیروز شنبه(15تیرماه) در هنگام ظهر نماینده شهرستان جناب آقای رجایی در محل مسجد حسینی روستا حاضر و اوضاع و مشکلات روستا را مورد بررسی قرار دادند.در این بازدید و گفتگو هم ولایتی های عزیز به ایراد مشکلات روستا از جمله انشعاب کارخانه شن شویی از چاه درزاب، حذف مقداری از بودجه 65میلیونی گسترش قنات روستا و .... پرداخته از نماینده محترم پیگیری این موارد را خواستار شدند.در این دیدار حجه الاسلام رجایی نیز در پیگیری این موارد قول مساعد دادند. 




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 92 تیر 16 :: 10:38 صبح

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 9
  • کل بازدیدها: 256879