سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

باز بارون

ولی در تابستون

در روز جمعه هوای درزاب بسیاری مطلوب بود روزی که همه می ترسیدند که شاید بدلیل گرمی هوا تفریحشان به آنان خوش نگذرد ولی خداوند بزرگ هوا را آنچنان ابری کرد که گاهی چند دانه بارون بر گونه های مردم که در تفریح بودند می بارید و لذت این روز را چندبرابر میکرد. از بعداز ظهر روز عید فطر این وضعیت شدت گرفت و تا صبح روز بعد با فاصله های کم بارون بارید.روز شنبه نیز به همین قرار تا بعدازظهر هوا بارونی بود و بارون می بارید در برخی لحظات هوا آنچنان سرد میشد که انسان نیاز به پتو را برای خود لازم میدید. خداوند در این دو روز تعطیل عید فطر هوا رو برای همه بندگانش بهشتی کرده بود.درزاب نیز حال و هوای پاییزی و شاید زمستانی به خود گرفته بود.

درزاب و بارون




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 92 مرداد 20 :: 1:2 عصر

سلام بر همگی

عبادات قبول

امسال ماه مبارک رمضان با همه طولانی بودن روزاش ولی برکات و فایده های خوبی برای ما مردم درزاب داشت امسال تقریبا تمام برنامه های ماه مبارک در مسجد بر دوش حجه الاسلام رحیمی بود همت بسیار دوستان دیگر نیز کمک کننده بود.در این راستا برخی خبرهای روستا در این ایام به شرح زیر بود:

1- در این ایام افطاری دادن دوستان بیشتر به درب منازل انجام میگرفت تا در مسجد

2- ماجرای 56میلیون آب قنات و ماجرای انشعاب آب شن شویی عابدیان بهمراه ماجرای زمین آقایان هوشیار و غلامی از ماجراهای بحث برانگیز امسال بود که هنوز نیز ادامه داشته و حل نشده است.

3- در طی نامه ای که شخص آقای حسن غلامی در حضور تعدادی از افراد سرشناس روستا امضا و انگشت کرده زمینهای خود در اطراف چاه آب شرب روستا را به هیئت حسینی بخشیده است ولی بعد از یک روز از این اتفاق فرزندان وی به این امر اعتراض کردند و .....

4- متاسفانه یه روزی  تعدادی از مردم بجستان چاه حفرشده قانونی  روستای درزاب را در نزدیکی درخت بنه پر کردند در ادامه در ایام خشکسالی بجستان در چند سال پیش از آب روستا استفاده و آنرا با لوله برای مصرف خود انتقال دادند و اما حالا نیز که این روستا چاه مستقلی دارد باز فردی بنام آقای عابدیان پیدا شده و با حمایت مسئولان در بجستان برای مصرف شن شویی شاید به اندازه مصرف تمام درزاب از این چاه آب شیرین برداشت کرده صرف شن شویی میکند.

5- روز عید فطر باز هم مثل سالهای دیگر حدود 100نفر از جوانهای روستا با هم به کلاته روسنگ رفته و این روز را در این مکان خوش گذراندند.از هر نفر مبلغی حدود 5000تومان جمع آوری شده و نهار برای این دوستان که چلومرغ بود تدارک دیده شده بود.خانمها نیز کنار استخر خود درزاب حضور یافته نهار را دراین مکان بودند.

6- با توجه به روزهای طولانی روزه داری و آنهم هوای گرم تابستان ، روز عید فطر بسیار دل انگیزتر و باشورتر نسبت به سالهای گذشته بود.

7- نماز عید فطر نیز در محل مسجد و با حضور انبوه دوستان و هم ولایتی های عزیز برگزار شد.

8- وقت وقت انجیر و خربزه و سیب و دیگر میوه ها در روستاست جاتون خالی.

درزاب و انجیر





موضوع مطلب :

          
یکشنبه 92 مرداد 20 :: 12:33 عصر

با سلام

دیروز یعنی 92/3/24 شور و حال دیگری در روستا برقرار بود در این روز به یاد ماندنی مردم روستا به پای صندوق های رای رفته و علاوه بر تعیین نمایندگان شورای روستا برای ریاست جمهوری نیز رای دادند. از حدود 20 روز قبل که بحث انتخابات روستا تقریبا بر سر زبانها افتاده بود مردم حسابی درگیر این موضوع می شدند. در این دوره وضعیت خوبی ایجاد شده بود و کاندیداها از چند شب قبل از انتخابات به تکاپو افتاده حدود 10 دقیقه وقت داشتنددر محل مسجد بعد از نماز مغرب و عشا از خود و عملکرد آینده خود دفاع کنند.مردم نیز به دقت گوش داده و با برنامه های کاندیدا آشنا می شدند.

در هر صورت بحث انتخابات دیروز نیز داغ داغ بود و از اوایل صبح مردم برای رای دادن به محل مسجد حسینی مراجعه میکردند.رای گیری تا ساعت 11 شب ادامه داشت و سپس شمارش رای ها آغاز شد. در این بین برخی نکات قابل توجه بود:

1- برای اولین بار قبل از انتخابات هر کاندیدا مدت زمانی وقت داشت از برنامه های خود در مقابل مردم در محل مسجد دفاع کند تقریبا شبی 2 نفر از کاندیداها این فرصت را داشتند.

2- برای اولین بار صندوق رای مخصوص خود روستا تهیه شده بود و از ساعت 8 صبح الی 11 شب در محل مسجد پذیرای آرائ مردم بود.

3- بر عکس انتخابات قبلی، این دوره از نظم خاصی برخوردار بود و تنها دو نفر اجازه حضور در مسجد برای رای دادن را داشتند بقیه در بیرون مسجد به صف ایستاده بودند.

4- حدود ساعت 10 صبح در درب مسجد صف طویلی از خانمها برای رای دادن ایستاده بودند.

5- درباره طرق رای جمع کردن کاندیداها و طرف داران آنها شایعات زیادی بین مردم پیچیده شده بود ولی در هر صورت این طرفداران رای زیادی را از مردم مخصوصا افراد بی سواد به نفع کاندیدای موردنظر خود جمع کردند که البته این مورد از سوی تمامی حامیان کاندیداهای مختلف صورت گرفت.

6-طبق صحبت دهیار محترم قرار بر این بود مردم از تک رایی خودداری کنند ولی متاسفانه احتمال صورت گرفتن این امر زیاد است.

7- مشارکت مردم در این انتخابات بی سابقه بود (به قول دهیار 120درصد بود)

8- حدود 338 نفر در این انتخابات شرکت کردند و رای گیری از 8 صبح تا 11 شب ادامه داشت. شمارش آرائ ریاست جمهوری ساعت 11:20 دقیقه به پایان رسید و شمارش آرای شورای اسلامی روستا ساعت 1:25 دقیقه بامداد.

9- در این بین باید از تمامی مسئولین جمع آوری رای در محل مسجد تشکر کرد مخصوصا حجه الاسلام رحیمی،حاج عباس ظفریان، حاج عباس هوشیار و محمود قیصری

9- در خاتمه از اعضای شورای قبلی تشکر صمیمانه کرده و برای اعضای جدید آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم اعضای جدید شورا بر قولهایی که به مردم دادند از جمله رسیدگی به محله حسن آباد، پیگیری ایجاد سالن ورزشی، بحث قنات روستا و وام آن، زمین ورزشی روستا، بهسازی کوچه های روستا و ..... پایبند باشند.

آفرین به مردم درزاب

موفق و پیروز باشید

ریاست جمهوری شورای اسلامی روستا
دکتر قالیباف(185 رای) حسین پردل(140 رای)
دکتر روحانی(96 رای) اکبر قدیمی(140 رای)
دکتر جلیلی(41 رای) علی عبادتی (117رای)
دکتر ولایتی(7 رای) اکبر غلامی(78 رای)
دکتر رضایی(2 رای) اکبر مهربان(71 رای)
مهندس غرضی(2 رای) محمد غلامی(69 رای)



موضوع مطلب :

          
شنبه 92 خرداد 25 :: 9:25 صبح

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 13
  • کل بازدیدها: 257119