سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

الان حدود ساعت 2 بامداد شنبه مورخ 13/12/90 است. چند لحظه قبل باخبر شدم حجه الاسلام رجایی با کسب حداکثر آراء به عنوان نماینده مردم شریف گناباد و بجستان برای مدت 4 سال انتخاب شد. ما نیز این پیروزی را به ایشان تبریک گفته امیدواریم در 4 سال آینده منطقه گناباد و بجستان را آبادتر از گذشته ببینیم.

 




موضوع مطلب :

          
شنبه 90 اسفند 13 :: 2:1 صبح

سالروز شهادت پدر(شهید احمد پردل)

 

امروز 12/12/62 مصادف با شهادت پدرم است.یه روزی در 28 سال پیش هنگامیکه من 5 سال بیشتر نداشتم پدرم بر اساس وظیفه ای که بر شانه هایش سنگینی میکرد عازم جبهه حق علیه باطل شد و در دوازدهم اسفند سال 62در جزیره مجنون و در عملیات خیبر بر اثر حملات شیمیایی دشمن بعثی شهد شیرین شهادت را نوشید.

پدرم  سالروز شهادتت مبارک.




موضوع مطلب :

          
شنبه 90 اسفند 13 :: 1:53 صبح

  سلام دوستان

1-با خبر شدیم که لوله گذاری گاز در بسیاری از مناطق روستا انجام شده است پس باید منتظر اتصال گاز در شب اول عید باشیم(خوش به حال منطقه ایثارگران، خاک سفید سابق)

 2-یک شنبه شب مراسم روز ملی درزاب در حیسنیه برگزار شد در این مراسم که مجری گری آن بر عهده آقای عندلیبی بود ابتدا حاج آقای عبادتی خاطراتی از آن دوران بیان کرده در ادامه اقای فرماندار در این باره سخنرانی داشته اند.(خدا کنه آبروریزی نکرده باشن)

3- بالاخره پای ساز و تنبک هم به حسینبه باز شد(چه افتخاری) در مراسم روز ملی درزاب مثل اینکه هنگام خواندن اشعار شاعر انقلابی درزاب (آقا ر.خودمون)از آلات موسیقی استفاده شده در این مراسم مردم هم که جوگیر شده بودند حسابی یادشون رفته بود که توی حسینیه نشستن(راسته میگن توی جلسه شیطون هم حضور داشته نه شهدا)

4-به خاط استفاده از ساز و تنبک در حسینیه جوانان روستا تصمیم گرفتند تا از حضور آقایان امر در مراسمات عروسی به مدت یکسال جلوگیری کنن تا در طی این مدت هم توبه کرده و هم این تفکرات از مغزشان بپرد.

5-خواهش طنز:بعد از بررسی های بسیار درباره اتفاق نادری که در روزملی درزاب افتاد جوانان روستا متوجه شدند که در کار آقایان امر خطایی وجود نداشته و مشکل از خود اشعار بوده است که بسیار هیجانی سروده شده و ریتم لرزشی داشته.جوانان روستا و خاک سفیدی ها(مراد از خاک سفید یعنی داشتن فکر راحت و جیب پر پول))از آقای شاعر بزگوار، خواهش دارند با توجه به اینکه جنابعالی تا بحال اشعار گرانبهای خودتان را رو نکرده و در کنج فراق نشسته اشعار سرهم میکردید در صورتی که صلاح بدانید تمایل داشته دیوان شما را به چاپ برسانند زیرا اشعار شما از اشعار شاهنامه کم نمی آورد و ارزشی والایی به درزاب من جمله منطقه خاک سفید میدهد.خواهشمند است موافقت فرمایید. لازم به ذکر است که این اشعار قرار است از سال آینده در تمام مقاطع یک گانه درزاب تدریس شود.(با تشکر جوانان .... سفید درزاب) 

 




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 90 اسفند 8 :: 5:48 عصر

سلام به همگی

امروز جمعه یه سری به روستا زدم حسابی به هم ریخته بود شاید منظورم رو خوب متوجه نشدید منظورم کندوکاری هایی بود که برای لوله گذاری گاز انجام شده بود. باورتون شاید نشه ولی ماشن رو نمیشه از مدرسه بالاتر برد میگن تا آخر هفته تموم کوچه ها گازکشی میشه. فاصله بین بجستان به درزاب نیز لوله کشی شده.(بنده خدا حاج آقای هوشیار که دم به دم تلفنش از بابت کنده شدن یا ترکیدگی لوله آب زنگ میزنه این گاز کشی برای هر کی خوشحال کننده ست برای آقای هوشیار عذابهآفرینعصبانی شدم!

همیشه شاد باشین  




موضوع مطلب :

          
جمعه 90 اسفند 5 :: 9:19 عصر

سه شنبه :

بابا دم خدا گرم. واقعا امسال از اون سالهای پرباران و پربرف بوده خبر که دارید در طول این چند روز مدام هوای درزاب دودی بوده و حسابی بارون ریخته الان که این خبر را براتون مینویسم کوچه های درزاب برف پوش شده. دلتون شاد




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 90 اسفند 2 :: 4:8 عصر

darzab

به نقل از دهیار محترم:  قرار بر این شده که هر ساله روز هفتم اسفند ماه ، برابر با هفتم اسفند ماه سال 62 که در آن روز در حدود 22 نفر از هم ولایتی های عزیز به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده و چند روز بعد گرفتار حمله شیمیایی نیروهای صدام شدند. (2 شهید و تعدادی جانباز شیمیایی دستاورد این اعزام بود) به عنوان روز ملی درزاب نامگذاری شود. ما نیز این روز را گرامی داشته خواهشمندیم در این راستا هر کدام از دوستان که نظر مفیدی دارند برایمان ارسال کنند.

نظرتون چیه؟ 




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 90 اسفند 2 :: 4:5 عصر

شاید باورتان نشه ولی اکثر زمینهای اطراف درزاب از دشت گرفته تا کوه ها ، کم کم داره رنگ سبز قشنگی رو به خودش میگیره وقتی ظهر جمعه در حالی که از صبح بارون میریخت به سمت سد حرکت کردم با صحنه های جالبی روبرو شدم هم ولایتی هایی رو دیدم که در حال رسیدگی به گوسفندان خود بودند و کوههایی رو دیدم برگرفته از علف و گیاهان نورس. بارندگی های خوبی که در طول پاییز و زمستان امسال اتفاق افتاد نوید از سالی خوش آب و هوا و طبیعتی سرسبز را میدهد. وقت کردین یه سری به درزاب بزنید و از نزدیک طبیعت رو به نظاره بنشینید.

درزاب

درزاب




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 90 اسفند 1 :: 2:28 صبح

اگر الان فرصتی پیدا کردین حتما به سد یک سری بزنید با بارندگی هایی که شده خوشبختانه نسبت به سالهای پیش حجم خوبی از آب را در خود جای داده است

خواسته بودین که توی وبلاگ عکسی هم از سد برایتان بذارم تصویر زیر در 28/11/90 گرفته شده امیدوارم برایتان خوشحال کننده باشه

 

درزاب




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 90 اسفند 1 :: 2:18 صبح

درزاب




موضوع مطلب :

          
شنبه 90 بهمن 15 :: 1:9 صبح

در حال حاضر ممکنه هر از گاهی خبرهای خوشی رو از روستا بشنوید و خوشحال بشید. یکی از این خبرها خبر برف و بارونه. توی این چند سال اینقدر خشکسالی توی روستا دیدیم که با ریختن کمی برف دلمون پر میشکه و از فرط خوشحالی شروع میکنیم به برف بازی.طی این ده روز اگر توی روستا بودید حتما با دیدن برف و بارون زیاد کلی شاد می شدید. در طی این ده روز (خدا رو شکر)حسابی برف و بارون ریخته هفته پیش برف خوبی ریخت و دیروز(پنج شنبه)اینقدر بارون اومد که سیل راه افتاد. و امروز (جمعه)بعدازظهر یه برف حسابی و کولاک شدیدی روستا رو فرا گرفت در عرض یه ساعت اول بارش، شاید حدود ده سانت برف بارید. با توجه به این بارشها امید است که بهار امسال روستا، با سالهای گذشته فرق داشته باشه و پربارتر باشه. انشاءا...

درزاب

بارون (جمعه)

درزاب  




موضوع مطلب :

          
شنبه 90 بهمن 15 :: 1:8 صبح
1   2   >   
لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 43
  • بازدید دیروز: 35
  • کل بازدیدها: 257313