• وبلاگ : درزاب من،دهكده زيباييها
  • يادداشت : آخرين خبرها
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مرتضي 

    سلام به همگي

    در هر صورت مي توان اين نتيجه را گرفت که بر انتخاب روز ملي ايرادي وارد نيست فقط مي ماند برنامه ريزي صحيح و گسترش دامنه آن.(البته با مشورت با همه بزرگان)

    + سلام 
    من هم با نظر شما حاج آقا رضا موافقم ،متاسفانه در درزاب دو يا سه نفر خاص براي همه تصميم گيري ميكنند وبلافاصله هم ايده خود را از تريبون مسجد اعلام كرده و به همه تعميم ميدهند فكر مينكم اين روستا هنوز به رشد فرهنگي نرسيده،ايا مگر نه اينست كه پيامبر گرامي ما و اولياي الهي حتي در كوچكترين كارها با ديگران مشورت ميكردند؟

    سلام بر تمام دوستان

    من قصد دارم فقط نظر خودم را بعنوان يك همشهري در جواب دوستان بدهم ولي اينكه نظرم درست است يا غلط نمي دانم.

    در اينكه لازم بوده قبلا از عده اي در اينباره نظر خواهي مي شده هيچ جاي شك و شبهه اي نيست ولي دليل اينكه چرا سريع مطرح و تصميم گيري و برگزار شده را ما نمي دانيم. انشاء الله دست اندر كاران براي روشن شدن اذهان عموم در موقع مناسب اطلاع رساني خواهند كرد.

    اما اينكه روز ديگري انتخاب مي‌شده ، حقير نيز چند روزي است خيلي در اين باره فكر كردم ولي روزديگري را كه در آن اتفاق يا موردي باشد كه بر مبناي آن بتوان روز ملي را انتخاب كرد نيافتم . اگر انصاف بدهيم انتخاب اين روز گر چه ممكن است با عجله و بدون نظر خواهي جمعي صورت گرفته ولي حقا انتخاب مناسبي است چون در اسفند سال 62 ، 22 نفر از جوانان روستا به صورت دسته جمعي (كه نسبت به جمعيت آن روز زياد بوده) و اكثرا هم داراي زن و فرزند بودند دل از همه چيز كندند و جانفشاني كردند. پس در تاريخ درزاب بي نظير است. اگر روز خاصي مد نظر شماست بيان فرماييد.

    اما اينكه فقط از همين عده تجليل شود بسيار اشتباه است و انتخاب اين روز فقط نماد است و گرنه در طول هشت سال دفاع مقدس خيلي ها جانفشاني كرده اند لذا بايد از تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس و حتي زنان و مردان كه دنباله بودند و باعث دلگرمي آنها تجليل شود.

    اما اقا مرتضي كه فرموده ايد اين روز روزي است كه عده اي جانباز و دو تن شهيد شده اند پس تقريبا روز شادي نيست، اين برداشت تقصير شمانيست بلكه علتش اينستكه شما شيمي دانها بديهيات را داراي ارزش فكر كردن و تعمق در آن نمي دانيد وگرنه منوجه مي شديد كه اين روز بعنوان سالگرد شهادت و جانباز شدن همشهريان تشكيل نشده بلكه انتخاب اين روز نمادي از غيرت و استقامت و جانفشاني در راه دين و وطن است فلذا جاي شادي است. نظير آن هم موجود است مثلا روز دوازده ارديبهشت براي شما معلم ها كف و سوت مي‌زنند و با اهداي هديه تبريك مي‌گويند با اينكه در آن روز آيت الله مطهري به شهادت رسيده پس شهادت نماد شده نه ساگرد عزا.


    + يه دوست 
    جانا سخن از زبان ما ميگويي.
    + سلام 

    1-بهتر بود اين روز را روز ملي جانبازان شيميايي درزاب نامگذاري ميكردند نه روز ملي تمام درزاب، چون فقط اونامورد خطاب و ذينفع بودند!!!! 2-آيا بايد به رزمندگاني كه چندين مرحله به جبهه رفته فقط به حكم اينكه مجروح نشده اند بي توجهي شود؟!مگر آنها جانبازي وجانفشاني نكرده اند؟ 3-ايا بهتر نبود كه روزي بعنوان روزي ملي درزاب انتخاب ميشد كه مبين تمام اداب و رسوم و فرهنگ و عقايد و ميراث ماندگار درزاب مي بود؟4-ايا بهتر نبود راجع به انتخاب اين روز ازساير افراد مثل بزرگان روستا،روحانيون،فرهنگيان،وتحصيل كردگان و... حداقل نظر خواهي ميشد؟!و...

    + مرتضي 

    سلام دوست عزيز(ر. جان)

    باخبر شدم توي مراسم بسياري از دوستان هيئتي نيز تصميم گيري ميکردن. خودت که ميدوني ديگه .(با کلاس)

    + مجيد 
    دوست عزيز زياد فرق نمي کند همگي بچه محل و دستشان توي يک کاسه است. در روستاي درزاب همه اين افراد براي همه چيز تصميم ميگيرند.
    + يك دوست 

    مرد حسابي اين برنامه زير نظر دهياري بوده نه هيئت. پس ربطي به عبادتي و ظفريان و... نداره
    + مرتضي 

    سلام

    با تشکر از دوستان. بنده نيز مخالف اين موارد نيستم (تا مادامي که سالن يا محلي مخصوص وجود نداشته باشد)البته مخالفت بنده با اصل ماجراست دقت کنيد در اين روز تعدادي از جوانان روستا به جبهه رفته و چند روز بعد همگي شيميايي و با دادن دو شهيد به روستا برگشته اند.حال ما در سالروز اين حادثه که زياد هم شيرين نبوده داخل حسينيه مينشينيم و با سازو تنبک از ماجرا ياد ميکنيم. به نظر من ايراد کار اينجاست.از طرفي در روستاهاي کوچکي مثل درزاب زياد جا نيافتاده که بيان و توي حسينيه اين طور از ساز و تنبک استفاده کنند(حالا چند نفر مثل آقاي عبادتي و ظفريان و ... توي شهر گشتند و تفکرشان عوض شده بايد چکار کنند با اين مردم ، نمي دانم. اين دوستان حاضر نيستند برگردند به تفکر و عقايد بقيه مردم بلکه درتلاشند تا رسم و رسوم مردم رو عوض کنن)

    + محمد 

    با سلام حالا منظور ؟؟!!!

    روشن و صريح بفرماييد با چي موافقيد با چي مخالف ! مثلا آقاي سيد محمد مدني(اظهار نظر در وبلاگ بام کوير ) با شعر و موسيقي و نواختن تار و شادي مخالف نيستند ولي با ايجاد فضاي شادي و موسيقي در حسينيه مخالفند و کم و بيش آقا رضا هم همين نظر را دارند شما چي !!؟

    آيا حسينيه با مسجد به لحاظ فقهي تفاوتي دارد يا نه

    اگر برخي ها مخالفت مي کنند از ديد فقه اسلام نگاه مي کنند که تخصص آنهاست . من و شما بهتر است از بعد اجتماعي به موضوع بپردازيم

    به گمان بنده و منصرف از بحث شرع انور که در حيطه تخصص مانيست ,اگر با اصل شادي و شادي آفريني آن هم در مراسم جشن ملي يک روستا موافقيم چرا کارکرد حسينيه را محدود کنيم . به نظر من بايد بين مسجد و حسينيه تمايز قائل شد کما اينکه متمايز هستند.و خودمان محدوديت درست نکنيم . اگر در روستا تالار وجود داشت خوب اولويت با انجاست. بهتر است حسينيه را فقط با گريه و زاري به کودکانمان معرفي نکنيم و البته در همه حال مراقب افراط و تفريط باشيم .


    سلام طناز زبردست و البته شيمي دان شكاك كه كارت هميشه شك و ترديد است.

    شما حق الهزينه فكرو تعمق را نقدا بپردازيد ديوان را در اختيار شما قرار مي دهم. نسبت به شعر و اجراي آن همه نوع و همه جور مي‌شود خواند و خواندن آن با چنان ريتمي كه شنيده ام مشكل شرعي نداشته مشكلي كه داشته اجراي آن با ريتم در حسينيه بوده كه صد البته عمدي در كار نبوده است. ضمنا ما جايزه و تقدير نخواستيم نكند جوري شود كه اين ضرب المثل گريبانگير من شود كه :

    گنه كرد در بلخ آهنگري** به شوشتر زدند گردن مسگري

    + مجيد 

    سلام آقاي پردل عزيز مطالبتون زيبا بود .نه متاسفانه من شيمي نخوندم ولي خوب كيمياست ديگه آدم علاقه منده بهش.كيمياگران...

    رمان كيمياگر پائيلو كوئيلو خيلي زيباست...

    با افتخار لينك شديد.

    پاسخ

    سلام . خيلي از محبت شما ممنونم. لينكتان كردم. موفق باشيد