سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت.درگذشت علی پاکدل و عیسی شهابی را به خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده آرزو میکنیم که وسعت صبر خانواده ی این دوستان عزیز به اندازه ی دریای غمشان باشد.با هم دعا کنیم تا خداوند بزرگ روح عزیزان از دست رفته را قرین رحمت کند و خوب از این میهمانان جدید پذیرایی کند.

تسلیت




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 مهر 10 :: 10:21 عصر

باخبر شدیم هم ولایتی عزیزمان (حاج قاسم نجفی) در مسیر فیض آباد-بجستان دچار سانحه رانندگی شده و  به دیار باقی شتافته است. این حادثه غم انگیز را به خانواده ایشان و دیگر دوستان تسلیت عرض میکنیم.روحش شاد.

قاسم نجفی

 




موضوع مطلب :

          
سه شنبه 91 مهر 4 :: 11:52 عصر

شهدای روستای درزاب

شهدا

1- شهید رمضان نجفی

2- شهید حسن غلامی

3- شهید احمد پردل

4- شهید حسین فرهمند

5- شهید علی بیگمی (درچاق)




موضوع مطلب :

          
شنبه 91 شهریور 25 :: 5:1 عصر

یادواره شهدای روستای درزاب و حاشیه ها

1- در طی روزهای آماده سازی مزار شهدای روستا برای مراسم یادواره ، آقای مرتضی فرهمند حقیقتا زحمات فراوانی را برای بازسازی این مزار متحمل شد.(متشکریم)

2-  آقای اکبر پاکدل(مسئول پایگاه شهید نجفی روستا) بعنوان مسئول یادواره و حدود پنج مدیریت در موارد مختلف از جمله مدیریت مالی، مدیریت فرهنگی و ... برقرای هماهنگی های لازم را عهده دار شده بودند.

3- آنطور که برآورد شده بود برپایی این یادواره باید حدود 3 تا 4میلیون هزینه در بر میداشت ولی بعد از پایان یادواره با یک بررسی سرانگشتی مشخص شد مراسم حدود 7 میلیون هزینه در بر داشته است.

4- بر طبق حساب و کتاب دوستان برای 400 نفر مهمان خارجی هدیه (کیف و ...) در نظر گرفته شده بود ولی مهمانان شرکت کننده بسیار بیشتر از این رقم بودند و هدایا کم آمد.

5- برای حدود 800 نفر شام تدارک دیده شده بود ولی در حین مراسم مشخص شد که شرکت کنندگان در مراسم از هزار نفر بیشتر هستند پس دوباره برنج بیشتری بار گذاشتند ولی باز هم به برخی دوستان شام نرسید.

6- مردم در این مراسم سنگ تمام گذاشتند .طبق قرار قبلی، هم ولایتی ها اجازه دادند که ابتدا میهمانان دعوت شده شام بخورند و بعد خودشان. که این حرکت باعث شادمانی همه شد.

7- از شب قبل از یادواره جوانهای روستا در سنگرهایی که در ابتدای روستا ساخته شده بود تا به صبح نگهبانی دادند.

8- چهار تابلو شهیدی که در کنار راه آسفالته نصب شده زیبایی خاصی به روستا داده است.

9- با مدیریتهای مختلفی که برای برگزاری این یادواره در نظر گرفته شده بود تقریبا همه این افراد به خوبی از انجام وظیفه خود برآمدند.

10- برخی از تصاویری که از شهدای روستا در مسیر تونل نصب شده بود برای اولین بار در معرض دید عموم قرار میگرفت مخصوصا تصاویر جنازه شهدا اشک خیلیا را درآورد.

11- در طول مسیر تونل نیز غرفه هایی از شهدا برپا شده بود.

12- در محل حضور خانمها یعنی مسجد، خانمهای زیادی فعالیت داشتند که میشه از آن جمله به خانم عباسی و زرنگ اشاره کرد.

13- خدا را شکر که در روستای ما آشپزهای خوبی که بدون داشتن حتی کوچکترین چشم داشتی کار میکنند وجود دارند که در این مراسم نیز سنگ تمام گذاشتند.(چلو مرغ خوبی را تحویل میهمانان دادند) آفرین

14- در پایان مراسم آقا شیخ رضا در حالی که از ایشون انتظار نمی رفت شعری رو درباره شهدا خوند.شعر خوبی هم بود.احسنت 

 

ضعفهای مراسم(هر چند کوچک):

1- در حوزه تبلیغاتی میشد کمی بهتر عمل کرد اکثر روستاهای اطراف بجستان معمولا در اداره های مختلف حتی ادارات شهرستان گناباد قبل از برپایی مراسم خود بروشوری را در محل دید عموم میگذاشتند ولی متاسفانه این اتفاق برای روستای ما نیافتاد و تعدادی از دوستان در بنیاد شهید شهرستان گناباد اظهار بی اطلاعی و البته ناراحتی میکردند.

2- یکی از مهمترین ضعفهایی که این یادواره بهمراه داشت دعوت نکردن رسمی از برخی تحصیل کردگان و سرآمدان روستا بود میشد این افراد که در روستای ما حتی به تعداد انگشتان دست نیز نمی رسند را بصورت رسمی دعوت کرد. ناراحتی از این است که در طی مراحل آماده سازی مراسم با برخی دوستان حتی بصورت تلفنی مشورتهایی میشد و با این افراد تماسی گرفته نشد.نتیجه اینکه ناراحتی این عزیزان را بهمراه داشت.

3- در هنگام حضور میهمانان عزیز در مراسم به برخی از این افراد که البته در شهرستان مطرح نیز بودند اشتباها کیفی داده شد که به افراد عادی داده میشد.

4- در طی مراسم از شهید عزیز بیگمی بسیار اسم برده شد ولی از روستای درچاق اسمی برده نشد که باعث ناراحتی درچاقی ها شد.

 

تشکرنامه:

این اتفاق در روستای درزاب نادر بود و برپایی آن همت همه مردم را می طلبید که همین نیز شد و همه سنگ تمام گذاشتند . مراسم بسیار بسیار معنوی برگزار شد و قبل و بعد از آن شور و شعفی در روستا برپا کرده بود روزها بود که جوانها زحمت میکشیدند تا اسباب برپایی آنرا مهیا کنند و بعد از آن نیز جمع آوری زمینه های ایجاد شده تلاش بسیاری را می طلبید. مراسم یادواره حال و هوای خاصی را به روستا داده بود بعنوان یکی از هم ولایتی ها بی نهایت از شما مردم مهربان و پرتلاش درزاب متشکرم.امیدورام خداوند منان پاداشی متفاوت با تلاشتان به شما عنایت فرماید. آفرین بر شما

خسته نباشید




موضوع مطلب :

          
شنبه 91 شهریور 25 :: 3:47 عصر

یادواره شهدای درزاب

(کبوتران خونین بال)

سلام دوستان

بالاخره با همه مشکلات و نداریها ، یادواره شهدای روستای درزاب به خوبی و البته با عظمت فراوان برگزار شد . در طی چند روز بعد از ماه مبارک رمضان جلسات مختلفی توی پایگاه مقاومت شهید نجفی روستا برگزار شد و تصمیمات خوبی برای برگزاری این یادواره گرفته شد.

هر چه به زمان برگزاری یادواره نزدیکتر میشدیم این جلسات و البته تکاپوی مردم بیشتر می شد. آخه قرار بود علاوه بر بستن سقف کوچه از نزدیکی درب پایگاه تا درب مسجد، تزئین مسجد و آماده سازی ابتدای روستا، تابلوهای معرفی شهدا نیز در حاشیه راه آسفالته به سمت روستا نصب گردد.

 شکر خدا همه این اتفاقها به خوبی و بصورت کامل روی داد. از ده روز قبل از یادواره، به همت برخی دوستان از جمله آقای مرجانی شهردار عزیز بجستان ،آقای مرتضی فرهمند(فرزند محترم شهید) و آقای حسین پردل و بسیاری از هم ولایتی های دیگر، مزار شهدای روستا تا حدودی بازسازی شد و نمایی زیبا به خود گرفت.لامپ های چراغ برق کوچه اصلی نیز از طرف اداره برق شهرستان تعویض شد.

همه موارد فوق با همت و تلاش شبانه روزی دوستان و هم ولایتی های عزیز صورت گرفت و خدا را شکر یادواره ای به یاد ماندنی در روستای درزاب برگزار شد.

در روز موعود در ساعت 6 عصر مردم به سمت ورودی روستا حرکت کردند. تعداد زنان فوق العاده زیاد بود. بعد از اینکه همه در ورودی روستا جمع شدند آقایان به سمت محل نصب اولین تابلو شهدا حرکت کرده خود را به محل تمرین نظامی گروهی از جوانهای روستا که با لباس خوشفرم بسیجی در حال تمرین رژه بودند رساندند.بعد از حدود یک ربع با حضور مسئولین شهرستان از جمله فرماندار محترم،ریاست بنیاد شهید و فرمانده سپاه شهرستان، مراسم آغاز شد و بدست یکی از برادران شهید پرده از تابلو شهید نجفی برداشته شد. بعد از این مراسم در حالی که بوی اسپند فضا را پر کرده بود همگی به سمت مزار شهدا حرکت کردند.

مهمانان و هم ولایتی ها در هنگام عبور از تونل نمایشگاهی ایجاد شده در مسیر مسجد با چایی پذیرایی شدند. در مزار شهدا بعد از فاتحه خوانی، گروه موزیک پادگان توپخانه تربت حیدریه که کمی دیر به مراسم رسیدند شروع به نواختن کرده و با همان نظم خاص به سمت مسجد حسینی حرکت کردند. خانمها در مسجد و آقایان در حسینیه جای گرفتند. با ورود افراد به حسینیه به هر کدام بسته ای حاوی شیرینی و موز داده میشد. در صورتی که میهمان فردی از بیرون روستا بود کیفی پلاستیکی حاوی خودکار و دفترچه یادداشت و گاها بروشوری حاوی اطلاعات مربوط به شهدا نیز به او داده میشد. شروع مراسم با نواختن موزیک جمهوری اسلامی بود. بعد از نواختن چند موزیک مختلف دیگر، مجری و مداحی که برای ما مردم درزاب و بجستان تا حدودی ناشناخته بودند مراسم را ادامه دادند در ادامه مراسم جناب سرهنگ ابراهیم زاده در حدود چند دقیقه سخنرانی کردند و در ادامه فردی دیگر که بعنوان سخنران دعوت شده بود شروع به صحبت درباره چند موضوع خاص کرد.حق والانصاف هم خوب سخنرانی کرد. تقریبا بر دل همه مردم سخنرانی این فرد نشسته بود.

در ادامه مراسم تصاویری از شهدا بهمراه معرفی آنها توسط خانواده ها و همرزمانشان پخش شد.مراسم با خواندن چند بیت شعر توسط شیخ رضا پردل که البته درباره شهدای روستا بود به پایان رسید. در انتها با شام از مهمانان پذیرایی شد.   

خلاصه ای از این فعالیتها و همچنین برگزاری مراسم بهمراه تصاویر آن در زیر آورده شده است:

یادواره شهدا

مراحل آماده سازی تونل یادواره

مزارشهدا

مزار شهدای درزاب بعد از آماده سازی 

تونل

تونل آماده شده یادواره شهدای درزاب

تزئین ورودی

تزیین ورودی درزاب

استقبال

حرکت به سمت محل نصب اولین پوستر شهدا

افتتاح

مراسم افتتاح یادواره و رونمایی از تابلو تصاویر شهدا

در این مراسم جناب فرماندار،ریاست بنیاد شهید،فرمانده سپاه شهرستان،روحانیون روستا و برخی دیگر از بزرگان شهرستان حضور داشتند و برای افتتاح ، از تابلو عکس شهید نجفی رونمایی شد.بعد از آن همگی بسمت مزار شهدا حرکت کردند.

پذیرایی

محل پذیرایی از مهمانان یادواره

مراسم

حرکت گروه موزیک در جلوی مردم از مزار شهدا تا درب مسجد

اجرا

اجرای مراسم در مسجد با موزیک سرود ملی ایران

نما

نمایی از دکور محل برگزاری یادواره شهدای روستای درزاب

  




موضوع مطلب :

          
شنبه 91 شهریور 25 :: 2:23 عصر

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 17
  • بازدید دیروز: 35
  • کل بازدیدها: 257287