سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

یادواره شهدای روستای درزاب و حاشیه ها

1- در طی روزهای آماده سازی مزار شهدای روستا برای مراسم یادواره ، آقای مرتضی فرهمند حقیقتا زحمات فراوانی را برای بازسازی این مزار متحمل شد.(متشکریم)

2-  آقای اکبر پاکدل(مسئول پایگاه شهید نجفی روستا) بعنوان مسئول یادواره و حدود پنج مدیریت در موارد مختلف از جمله مدیریت مالی، مدیریت فرهنگی و ... برقرای هماهنگی های لازم را عهده دار شده بودند.

3- آنطور که برآورد شده بود برپایی این یادواره باید حدود 3 تا 4میلیون هزینه در بر میداشت ولی بعد از پایان یادواره با یک بررسی سرانگشتی مشخص شد مراسم حدود 7 میلیون هزینه در بر داشته است.

4- بر طبق حساب و کتاب دوستان برای 400 نفر مهمان خارجی هدیه (کیف و ...) در نظر گرفته شده بود ولی مهمانان شرکت کننده بسیار بیشتر از این رقم بودند و هدایا کم آمد.

5- برای حدود 800 نفر شام تدارک دیده شده بود ولی در حین مراسم مشخص شد که شرکت کنندگان در مراسم از هزار نفر بیشتر هستند پس دوباره برنج بیشتری بار گذاشتند ولی باز هم به برخی دوستان شام نرسید.

6- مردم در این مراسم سنگ تمام گذاشتند .طبق قرار قبلی، هم ولایتی ها اجازه دادند که ابتدا میهمانان دعوت شده شام بخورند و بعد خودشان. که این حرکت باعث شادمانی همه شد.

7- از شب قبل از یادواره جوانهای روستا در سنگرهایی که در ابتدای روستا ساخته شده بود تا به صبح نگهبانی دادند.

8- چهار تابلو شهیدی که در کنار راه آسفالته نصب شده زیبایی خاصی به روستا داده است.

9- با مدیریتهای مختلفی که برای برگزاری این یادواره در نظر گرفته شده بود تقریبا همه این افراد به خوبی از انجام وظیفه خود برآمدند.

10- برخی از تصاویری که از شهدای روستا در مسیر تونل نصب شده بود برای اولین بار در معرض دید عموم قرار میگرفت مخصوصا تصاویر جنازه شهدا اشک خیلیا را درآورد.

11- در طول مسیر تونل نیز غرفه هایی از شهدا برپا شده بود.

12- در محل حضور خانمها یعنی مسجد، خانمهای زیادی فعالیت داشتند که میشه از آن جمله به خانم عباسی و زرنگ اشاره کرد.

13- خدا را شکر که در روستای ما آشپزهای خوبی که بدون داشتن حتی کوچکترین چشم داشتی کار میکنند وجود دارند که در این مراسم نیز سنگ تمام گذاشتند.(چلو مرغ خوبی را تحویل میهمانان دادند) آفرین

14- در پایان مراسم آقا شیخ رضا در حالی که از ایشون انتظار نمی رفت شعری رو درباره شهدا خوند.شعر خوبی هم بود.احسنت 

 

ضعفهای مراسم(هر چند کوچک):

1- در حوزه تبلیغاتی میشد کمی بهتر عمل کرد اکثر روستاهای اطراف بجستان معمولا در اداره های مختلف حتی ادارات شهرستان گناباد قبل از برپایی مراسم خود بروشوری را در محل دید عموم میگذاشتند ولی متاسفانه این اتفاق برای روستای ما نیافتاد و تعدادی از دوستان در بنیاد شهید شهرستان گناباد اظهار بی اطلاعی و البته ناراحتی میکردند.

2- یکی از مهمترین ضعفهایی که این یادواره بهمراه داشت دعوت نکردن رسمی از برخی تحصیل کردگان و سرآمدان روستا بود میشد این افراد که در روستای ما حتی به تعداد انگشتان دست نیز نمی رسند را بصورت رسمی دعوت کرد. ناراحتی از این است که در طی مراحل آماده سازی مراسم با برخی دوستان حتی بصورت تلفنی مشورتهایی میشد و با این افراد تماسی گرفته نشد.نتیجه اینکه ناراحتی این عزیزان را بهمراه داشت.

3- در هنگام حضور میهمانان عزیز در مراسم به برخی از این افراد که البته در شهرستان مطرح نیز بودند اشتباها کیفی داده شد که به افراد عادی داده میشد.

4- در طی مراسم از شهید عزیز بیگمی بسیار اسم برده شد ولی از روستای درچاق اسمی برده نشد که باعث ناراحتی درچاقی ها شد.

 

تشکرنامه:

این اتفاق در روستای درزاب نادر بود و برپایی آن همت همه مردم را می طلبید که همین نیز شد و همه سنگ تمام گذاشتند . مراسم بسیار بسیار معنوی برگزار شد و قبل و بعد از آن شور و شعفی در روستا برپا کرده بود روزها بود که جوانها زحمت میکشیدند تا اسباب برپایی آنرا مهیا کنند و بعد از آن نیز جمع آوری زمینه های ایجاد شده تلاش بسیاری را می طلبید. مراسم یادواره حال و هوای خاصی را به روستا داده بود بعنوان یکی از هم ولایتی ها بی نهایت از شما مردم مهربان و پرتلاش درزاب متشکرم.امیدورام خداوند منان پاداشی متفاوت با تلاشتان به شما عنایت فرماید. آفرین بر شما

خسته نباشید




موضوع مطلب :

          
شنبه 91 شهریور 25 :: 3:47 عصر

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 9
  • بازدید دیروز: 15
  • کل بازدیدها: 257742