سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درزاب من،دهکده زیباییها
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران

سلام بر همگی

عبادات قبول

امسال ماه مبارک رمضان با همه طولانی بودن روزاش ولی برکات و فایده های خوبی برای ما مردم درزاب داشت امسال تقریبا تمام برنامه های ماه مبارک در مسجد بر دوش حجه الاسلام رحیمی بود همت بسیار دوستان دیگر نیز کمک کننده بود.در این راستا برخی خبرهای روستا در این ایام به شرح زیر بود:

1- در این ایام افطاری دادن دوستان بیشتر به درب منازل انجام میگرفت تا در مسجد

2- ماجرای 56میلیون آب قنات و ماجرای انشعاب آب شن شویی عابدیان بهمراه ماجرای زمین آقایان هوشیار و غلامی از ماجراهای بحث برانگیز امسال بود که هنوز نیز ادامه داشته و حل نشده است.

3- در طی نامه ای که شخص آقای حسن غلامی در حضور تعدادی از افراد سرشناس روستا امضا و انگشت کرده زمینهای خود در اطراف چاه آب شرب روستا را به هیئت حسینی بخشیده است ولی بعد از یک روز از این اتفاق فرزندان وی به این امر اعتراض کردند و .....

4- متاسفانه یه روزی  تعدادی از مردم بجستان چاه حفرشده قانونی  روستای درزاب را در نزدیکی درخت بنه پر کردند در ادامه در ایام خشکسالی بجستان در چند سال پیش از آب روستا استفاده و آنرا با لوله برای مصرف خود انتقال دادند و اما حالا نیز که این روستا چاه مستقلی دارد باز فردی بنام آقای عابدیان پیدا شده و با حمایت مسئولان در بجستان برای مصرف شن شویی شاید به اندازه مصرف تمام درزاب از این چاه آب شیرین برداشت کرده صرف شن شویی میکند.

5- روز عید فطر باز هم مثل سالهای دیگر حدود 100نفر از جوانهای روستا با هم به کلاته روسنگ رفته و این روز را در این مکان خوش گذراندند.از هر نفر مبلغی حدود 5000تومان جمع آوری شده و نهار برای این دوستان که چلومرغ بود تدارک دیده شده بود.خانمها نیز کنار استخر خود درزاب حضور یافته نهار را دراین مکان بودند.

6- با توجه به روزهای طولانی روزه داری و آنهم هوای گرم تابستان ، روز عید فطر بسیار دل انگیزتر و باشورتر نسبت به سالهای گذشته بود.

7- نماز عید فطر نیز در محل مسجد و با حضور انبوه دوستان و هم ولایتی های عزیز برگزار شد.

8- وقت وقت انجیر و خربزه و سیب و دیگر میوه ها در روستاست جاتون خالی.

درزاب و انجیر





موضوع مطلب :

          
یکشنبه 92 مرداد 20 :: 12:33 عصر

لوگو
روستای من یکی از زیباترین روستاها می باشد و مردمش از بهترین مردم روزگار . روستایی به قدمت تاریخ و به عظمت ایران ، روستایی سرسبز در شرق ایران
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 37
  • کل بازدیدها: 257450