• وبلاگ : درزاب من،دهكده زيباييها
  • يادداشت : ميدان آزادي بجستان و جاده عشق
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دوقلوها 
    از آنچه در فضليت نوروزْ روايت شده و گفته ما را تأييد مى کند، حديثى است که علامه سيد بهاءالدين على بن عبد الحميد، با سند خود از مُعلّى بن خُنيس نقل کرده است که: روز نوروز، همان روز است که پيامبر(ص) در غديرخم براى اميرالمؤمنين(ع) بيعت گرفت و مسلمانان به ولايت وى اقرار کردند. خوشا به حال آنان که به اين بيعت، استوار ماندند و واى بر آنان که آن را شکستند. و اين، همان روزى است که پيامبر(ص) على(ع) را به منطقه جنّيان روانه ساخت و از آنان عهد و پيمان گرفت. و همان روز است که على(ع) بر نهروانيان پيروز شد و ذوالثديه (صاحب پستان) را به قتل رساند. و همان روز است که قائم ما و صاحبان حکومت، ظهور مى کنند و خداوند، او را بر دجّالْ پيروز مى گرداند و دجّال را در زباله دان کوفه به دار مى آويزد. ما در هر نوروز، اميد فرج داريم؛ چرا که نوروز، از ايّام ماست که پارسيانْ آن را پاس داشتند و شما آن را تباه نموديد.



    همچنين پيامبرى از پيامبران بنى اسرائيل، از خداوند خواست که گروهى چند هزار نفره را که از بيم مرگ، ديار خويش را ترک گفتند و گرفتار مرگ شدند، زنده سازد. خداوند، بر آن پيامبر، وحى فرستاد که بر محل گورستان آنان آب بپاشد. پيامبر در روز نوروز، چنين کرد. سپس زنده شدند و تعدادشان سى هزار نفر بود. از همين روز، پاشيدن آب در نوروز، سنّتى ديرينه شد که سبب آن را جز آنان که دانشى پايدار دارند، ندانند و همان، آغاز سال پارسيان است.



    معلّى گويد: امام صادق(ع) اين سخنان را بر من املا کرد و من نوشتم.


    + دوقلوها 

    روايت از امام صادق هستش که در مورد اعمال روز نوروز ميفرمايند:

    إذا كان يوم النيروز، فاغتسل و البس أنظف ثيابك و تطيب بأطيب طيبك و تكون ذلك اليوم صائماً، فإذا صلّيت النوافل والظهر والعصر فصلّ بعد ذلك أربع ركعات، تقرأ فى أوّل كلّ ركعة فاتحة الكتاب و عشر مرّاتٍ «إنّا أنزلناه فى ليلة القدر»، و فى الثانية فاتحة الكتاب و عشر مرّات «قل يا أيها الكافرون»، وفى الثالثة فاتحة الكتاب و عشر مرّاتٍ «قل هو اللّه أحد»، و فى الرابعة فاتحة الكتاب و عشر مرّاتٍ «المعوّذتين»، و تسجد بعد فراغك من الركعات سجدة الشكر و تدعو فيها، يغفر لك ذنوب خمسين سنة.

    هنگامى كه نووز شد، غسل كن و لباس پاكيزه بپوش و خودت را خوشبو ساز و آن روز را روزه بدار. پس هنگامى كه نماز ظهر و عصر و نافله هاى آن را به جاى آوردى نمازى چهار ركعتى بگزار كه در ركعت اوّل آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره قدر را مى خوانى. در ركعت دوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره كافرون را مى خوانى. در ركعت سوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره توحيد را مى خوانى و در ركعت چهارم، سوره حمد را با سوره هاى فلق و ناس. پس از نماز هم سجده شكر مى گزارى و دعا مى كنى. [بدين ترتيب، ] گناهان پنجاه ساله ‏ات بخشوده مى شود.

    ر.ک مصباح المتهجد صفحه 591

    سلام گرچه ربطي به موضوع نداره ولي ازباب حسن ختام امسال واينكه عزيزان توجه ائمه معصومين به نوروزرا ببينند


    + بهار 

    چقدر پيشرفتتتتتتتتتتتتتتتت خوشحالم

    سلام دوست گلم وبلاگتون خيلي عاليه.
    منم يه سايت توپ و فوق العاده سراغ دارم.

    فروشگاه اينترنتي شاپ کالا (مرکز خريد ايرانيان)

    اگر مايل به تبادل لينک بوديد ابتدا فروشگاه ما را با نام
    فروشگاه اينترنتي شاپ کالا لينک کنيد
    بعد در بخش تبادل لينک فروشگاه ما لينک خود را ثبت کنيد
    حتما اول لينک ما را ثبت کنيد تا بعد از ثبت لينکتون همان لحظه لينک شما نمايش داده شود.

    www.shopkala.ir

    محصولات دلخواه خود را فقط از ما خريداري کنيد.